Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Kunnen we je ergens mee helpen?

Op deze pagina hebben we de meeste gestelde vragen voor je op een rij gezet. Mocht je toch nog een vraag hebben twijfel dan niet om contact met ons op te nemen via onderstaand formulier of even te bellen naar de winkel!


Veelgestelde vragen

HOE MAAK IK EEN BESTELLING?

- Kies een product en kies dan vervolgens maat, kleur en aantal
- Klik op de button ‘in winkelwagen’
- U kunt nu kiezen voor ‘verder winkelen’ of voor ‘naar winkelwagen’
- Op de pagina ‘winkelwagen’ kunt u een eventuele kortingscode ingeven en kunt u een opmerking achterlaten in het veld ‘speciale instructies voor verkoper’
- Ga naar ‘bestellen’
- Vul uw gegevens in en klik op ‘ga naar betalen’
- U komt nu op de betaalpagina, kies voor een betaalwijze en klik op ‘bestelling voltooien’
- Uw bestelling wordt per e-mail bevestigd
- Mocht u geen e-mail hebben ontvangen dan is deze wellicht in uw spambox of ongewenste mail terecht gekomen

HOELANG IS DE LOOPTIJD VAN MIJN BESTELLING?

Bestel je op een normale werkdag voor 17.00 uur dan wordt je bestelling dezelfde dag nog verstuurd. Bestel je op zaterdag, zondag of op een feestdag dan wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag verzonden. Sommige producten hebben een langere levertijd. Zodra je kleur en maat hebt aangegeven zie je of het product dat je graag wilt bestellen direct leverbaar is of dat er sprake is van enkele dagen levertijd. Is er een deel van jouw bestelling wel leverbaar dan versturen wij deze. Wij voegen dan bij je bestelling een naleverformulier waarop wij vermelden welke producten worden nageleverd.

KAN IK MIJN BESTELLING VOLGEN?

Ja u kunt uw bestelling volgen. Zodra de bestelling bij ons is verwerkt ontvangt u een bevestigingsmail. Ontvangt u geen bevestigingsmail, check dan uw spambox of ongewenste mailbox. Wanneer de bestelling gescand wordt in het sorteercentrum ontvang u van PostNL een track en trace nummer. Het track en trace nummer laat zien waar uw bestelling zich op dat moment bevindt.

HOE GROOT IS MIJN PAKKETJE EN WAT ALS IK NIET THUIS BEN?

Indien mogelijk versturen wij uw bestelling zodanig dat het door de brievenbus past. Wij gaan uit van de officiële brievenbus afmeting van PostNL; 31cm x 26cm x 3cm. Zo hoeft u niet onnodig thuis te blijven om de bestelling in ontvangst te nemen en hoeven ook de buren niets aan te nemen. Natuurlijk past niet alles door de brievenbus. Grotere pakketten versturen wij ook met PostNL. Als u niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan ontvangt u van PostNL een mail of een bericht in uw PostNL app. PostNL komt standaard de volgende werkdag nogmaals langs met uw pakket. U kunt in de PostNL app ook een ander bezorg moment kiezen. Wanneer u het op een afhaalpunt kunt ophalen vergeet dan niet een gelig legitimatiebewijs mee te nemen.

ONTVANG IK EEN BESTELBEVESTIGING?

Na het plaatsen van een bestelling ontvangt u de volgende mailtjes: Check ook uw Spam- of ongewenste mailbox
1. Een bevestiging van uw bestelling.
2. Een bevestiging van uw betaling
3. Een bevestiging dat de bestelling is verwerkt
4. Een track & trace code van PostNL om de zending te volgen

BETAAL IK VERZENDKOSTEN?

Besteld u boven de €30,00 dan betaald u bij ons geen verzendkosten. Voor bestellingen onder de € 30,00 rekenen wij voor Nederland € 3,90 en voor België €5,00. Kosten voor het verzenden naar andere landen worden aangegeven na het kiezen van een specifiek land.

KAN IK TELEFONISCH BESTELLEN?

Ook al proberen wij zo goed mogelijk onze producten te presenteren, een webshop is geen winkel waar u kunt voelen en waar u de producten kunt zien. U mist misschien soms het contact met de verkoopster. Wij zijn ons daar zeer van bewust en vinden het dan ook geen enkel probleem om u telefonisch te helpen. Betaald u liever niet online dan kennen wij ook de mogelijkheid om de bestelling naar u toe te sturen met daarbij een rekening die dan achteraf betaald kan worden.

HOE GEBRUIK IK EEN KORTINGSCODE?

Op de pagina van het winkelmandje zie je rechts bovenaan "Cadeau of kortingscode". Typ de kortingscode in het daarvoor bestemde hokje en bevestig door op te klikken op ‘Activeer’ De korting wordt nu verrekend. en zal zichtbaar zijn in de berekening

HOE KOM IK AAN EEN KORTINGSCODE?

Op het moment dat u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief ontvangt u een mail van VINQ.nl met daarin een kortingscode van 15% op uw eerstvolgende bestelling. Regelmatig vindt u in onze nieuwsbrief speciale kortingscodes, deze kunt u gebruiken voor uw favoriete producten. Naast kortingscodes brengen wij u ook als eerste op de hoogte over bijvoorbeeld de start van de sale, nieuwe producten of nieuwe merken.

WAAROM MAAK IK EEN ACCOUNT AAN?

Natuurlijk kunt u ook zonder account bestellen maar het aanmaken van een account heeft een aantal voordelen:
1. Inwisselen van uw VINQpunten
2. Sneller bestellen
3. Duidelijk overzicht van uw bestellingen
4. Makkelijk herhalen van een eerdere bestelling
5. Verschillende verzendadressen opslaan

HOE MAAK IK EEN ACCOUNT AAN?

1. Ga naar inloggen rechts bovenaan de pagina naast het winkelmandje.
2. Klik op: registreren
3. Vul uw gegevens in
4. Klik nogmaals op registreren

KAN IK MIJN BESTELLING ANNULEREN?

Wilt u uw bestelling annuleren stuur dan een mail naar info@vinq.nl Is de bestelling nog niet verwerkt dan halen wij de bestelling uit het verwerkingsproces. Is de bestelling al naar het sorteringsproces van PostNL dan kunnen wij uw bestelling helaas niet meer annuleren. U kunt uw bestelling dan na ontvangst retourneren naar onderstaand adres. VINQ.nl, Nieuwstraat 27, 5611 DA, Eindhoven

WIE BEZORGT MIJN BESTELLING?

Uw bestelling bij VINQ.nl wordt bezorgd door PostNL

KAN IK MIJN BESTELLING OP EEN ANDER ADRES LATEN BEZORGEN?

Ja, u kunt altijd kiezen voor een ander verzendadres. Heeft u een account bij VINQ.nl dan kunt u meerdere verzendadressen invoeren. U kunt dan bij elke bestelling kiezen welk bezorgadres op dat moment het handigst is.

WELKE BETAALMETHODES HEB IK?

iDEAL
Met iDeal rekent u af in uw vertrouwde & veilige internet betaalomgeving.

Creditcards
U kunt betalen met Visa, Eurocard, Mastercard en American Express Voor al deze betaalmogelijkheden geldt dat u, uw cardnummer, naam op de kaart, vervaldatum, en beveiligingscode moet gebruiken. Sommige kaarten vragen ook nog een extra beveiligingscode die aangemaakt kan worden in de app van de creditcard .

PayPal
Kiest u voor PayPal dan wordt u doorgestuurd naar de website van Paypal. U kunt zich hier aanmelden voor een nieuw account of inloggen met uw bestaande Paypal gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Betalen met PayPal is veilig en eenvoudig. Met de beveiligingssystemen van PayPal kun u winkelen met uw creditcard of bankrekening zonder uw financiële gegevens te delen.

KLARNA
Klarna is een populair, vertrouwd en eenvoudig platvorm voor achteraf betalen.

Fashionchecue en VVV bonnen
Deze cadeau kaarten kunnen ook worden gebruikt. Daarvoor kunt u kiezen voor betaalwijze Multisafepay. U wordt dan doorgestuurd naar die omgeving en kunt daar gebruik maken van deze betaalmogelijkheden.

KAN IK OOK OP REKENING BESTELLEN?

Besteld en betaald u liever niet online dan kunt bij ons ook telefonisch bestellen. Wij sturen de bestelde producten dan naar u op met een rekening daarbij die na ontvangst van de bestelling aan ons over gemaakt kan worden 085-0661466 (gratis).

KAN IK MIJN BESTELLING RUILEN OF RETOURNEREN?

Natuurlijk hopen wij dat u tevreden bent met uw aankoop. Is het product toch niet wat u ervan had verwacht dan kunt u binnen 30 dagen altijd uw aankoop retourneren of ruilen. Gebruik daarvoor ons retourformulier die u hier kunt downloaden en printen. Heeft u geen mogelijkheid om het formulier uit te printen dan kunt u ook een briefje toevoegen met uw naam, ordernummer en wens; ruilen of retourneren en voeg dit bij de retourzending.
Heeft u geen mogelijkheid om het formulier uit te printen dan kunt u ook een briefje toevoegen met uw naam, ordernummer en wens; ruilen of retourneren en voeg dit bij de retourzending.

Retourneren doe je zo:

Vul het retourformulier in Knip het strookje van het retouradres van het retourformulier Plak deze op de retourzending Stuur de retourzending voldoende gefrankeerd naar het aangegeven adres. Zodra wij uw retourzending binnen hebben verwerken wij deze.

Let op: De retourkosten zijn voor rekening van de klant. Is er sprake van een ruiling dan zijn de kosten voor het opnieuw weer naar de klant sturen voor VINQ.nl

ZIJN ER KOSTEN VERBONDEN AAN RUILEN OF RETOURNEREN?

De retourkosten zijn voor rekening van de klant. Is er sprake van een ruiling dan zijn de kosten voor het opnieuw weer naar de klant sturen voor VINQ.nl.

HOELANG KAN IK MIJN BESTELLING RUILEN OF RETOURNEREN?

U heeft tot 30 dagen na ontvangst de tijd om uw bestelling te retourneren of te ruilen. Er kunnen natuurlijk altijd omstandigheden zijn waardoor dit niet lukt, neem dan contact met ons op dan zoeken we samen naar de beste oplossing.

WAT ZIJN DE RETOURVOORWAARDEN?

U heeft tot 30 dagen na ontvangst van uw bestelling de mogelijkheid de bestelling te retourneren of te ruilen. Om te retourneren zijn er een paar dingen belangrijk;
• De artikelen mogen niet gedragen, gebruikt of beschadigd zijn.
• De verpakking moet intact zijn.
• De verzendkosten voor een retourzending zijn voor rekening van de klant.

WELKE GARANTIES MAG IK VERWACHTEN?

Iedere dag doen wij ons uiterste best om onze klanten een goed gevoel te geven. Natuurlijk gaat niet altijd alles goed. Mocht u niet tevreden zijn over een product of over andere zaken dan willen wij dat heel graag weten. Samen zoeken we dan naar de beste oplossing. U kunt ons mailen en natuurlijk kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen. info@vinq.nl Telefoon: +31 (0) 85 066 14 66 (lokaal tarief)

HOE MAAK IK GEBRUIK VAN MIJ HERROEPINGSRECHT?

Ons doel is een tevreden klant die graag een volgende keer weer opnieuw bij ons terug komt. We zullen er alles aan doen om dat te bereiken. Maar heeft u toch het gevoel dat u niet goed door ons geholpen bent en komen we er samen echt niet uit dan heeft u als klant altijd de mogelijkheid om contact op te nemen met de geschillencommissie via www.sgc.nl of bij het Europese online geschillenplatform (ODR) via http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Bericht ons

* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

* Verplicht